"היבוא לא יוריד מחירים אלא יגרום לסגירה של משקים חקלאיים ושל התעשייה המקומית"

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור : ״הייבוא לא הוריד מחירים ורק גרם לסגירה של משקים חקלאיים ושל התעשיה. אנחנו ביקשנו ממדינת ישראל להתחיל תכנית אסטרטגית משמעותית והופתענו שמשרד החקלאות ומשר האוצר אשר באו איתנו . אנחנו מבינים את הצורך שלא יהיה מחסור בחג ואנחנו נהיה הראשונים לומר שיביאו מבחוץ במידה ומדינת ישראל תצטרך , אבל אנחנו רוצים שהכל יהיה בהסכמה. צריך לבנות כאן חקלאות לדורות הבאים״ .

עוד הוסיף צור: ״למועצות הייצור יש תפקיד ואין להם שם. אם רוצים- מו״פ, תכנון ופיתוח אז על המדינה לקחת את זה לעצמה ולא להשית על החקלאים״.

מזכ " ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן : ״התכנית שבן אליהו מציע לא תהיה מוכנה בחיים ביולי כי מדובר בשינוי חקיקות ובשינוי תהליכים. העלות היא 5 מיליארד ש״ח כולל ויתור על המכס . אנחנו העברנו למשרד החקלאות את התכנית . אם מדברים על כל הצווים הם עד סוף השנה ולא עד לפסח .

לגבי הדגים- כל הדגים בארץ מיובאים- 85% ייבוא 15% שוק מקומי. רוצים לחסל את הדגה בארץ. אני מודיע לכם חגיגית שלא יהיה חסר שום דבר בפסח .

ענף שמן הזית זו שערוריה. מישהו בדק שבאמת צריך לייבוא? היינו בסרטים האלה בשנת 2010 כשכבר עקרו 150 אלף עצים .

אני מציע לכם חברי הכנסת תיקחו את האחריות לידיים שלכם״.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "לא יכול להיות שמדינה שכל שכניה חושבים איך יחזרו לאדמתם היא המדינה היחידה שלא תומכת במי שמחזיק באדמה הזו.

אחת הסיבות שהמזון יקר בישראל היא הכשרות. איני מתווכח על כך. ישראל היא מדינה יהודית והכשרות היא עניין חשוב בזהות.

החקלאות במדינת ישראל היא הדת של הציונות ובחקלאות אסור לפגוע". ניר מאיר הוסיף: "מאוקטובר מתנהל משא ומתן מסודר על תמיכה ישירה בחקלאים. הפער בין הצדדים הוא בעלויות ובאוצר לא מצליחים לגשר עליו אז הולכים למהלכים חד צדדיים. יש עדיין דברים חשובים לציונות. לא כל דבר זה מסחרה ולא כל דבר צריך להיבחן רק על פי תורת המחירים".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים