מקצועות שמי שעוסק בהם נוהג לעבור מהעיר הגדולה למושב

לא כל מקצוע דורש היום מגורים בעיר בשביל לעסוק בו וזה מדרבן בעלי מקצועות חופשיים רבים לעבור לגור במושבים ולהינות מהיתרונות של החיים במושב. קראו על זה כאן!

החיים במושב, קרוב לטבע, קורצים לאנשים רבים. פעם, במושבים נטו להתיישב בעיקר עובדי אדמה, בעלי משקים. פעם המושבניקים היו אנשים שראו את ההגשמה העצמית שלהם בין גידולי השדה או חיות המשק. כיום, התמונה שונה. כיום, הרבה אנשים, עירוניים לפי טבעם, נוהגים לעבור מהעיר הגדולה למושב. במושב, הם עוסקים במקצועות ומשלוחי יד שונים, שהקרבה לאדמה ולטבע עושה להם רק טוב.

 

אימון אישי וטיפול על רקע השדות

בסביבה טבעית, קרוב לטבע ולשדות, אפשר למצוא את המקום הטבעי לעזור לאנשים. הסביבה הכפרית הרבה יותר נינוחה ומתאימה מאוד לכל מי שעוסק במקצועות הטיפול השונים. לדוגמא, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, מרפאים בבעלי חיים. גם מאמן אישי, כלומר קואוצ'ר או יועצת לענייני זוגיות מצליחים לרתום את הסביבה היותר נינוחה, השונה כל כך מהעיר הגדולה והרועשת, כדי לקדם אחרים, לסייע, לטפל לייעץ ובקיצור, לעשות טוב.

 

אמנות עם חיבור אל הטבע

גם בתחום האומנות, ניתן לראות מעבר של הרבה אנשים שנהגו להתגורר בעיר הגדולה, אל מושב כפרי וציורי. אמנם ישנם אומנים שהסביבה העירונית מדברת אל ליבם אבל ככלל, האווירה הרגועה יותר היא זו שנותנת מקום למוזה להתפתח ולהשראה לפרוח. כשאנו אומרים אמנים, כדאי לחדד. למושב עוברים לא רק ציירים אלא גם צלמים. במושבים נקלטו לאחרונה גם אמנים שהם בעצם אומנים, מעצבי תכשיטים, כדרים, מעצבי אופנה. גם עיתונאים וסופרים, מורים לאומנות וקולנוענים מחליטים שזה בדיוק המקום שבו הם יכולים לפרוח.

 

עובדים בהייטק מהמושב במקום מהעיר

עבודה בהייטק נחשבת לאינטנסיבית מעצם טבעה. אמנם התנאים מתגמלים מאוד, אבל במקצוע הזה מתלווה הרבה אחריות והרבה סטרס. אחד הפתרונות שמצאו לא מעט אנשי הייטק הוא פשוט לשנות את מקום המגורים. המעבר לסביבה הכפרית עושה, כך מסתבר רק טוב. יותר מזה, בזכות הטכנולוגיה המודרנית ופתיחת האפשרות לעבוד בתפקידים טכנולוגיים גם מהבית, הצעד הזה הולך ונעשה אפילו עוד יותר מקובל. מה רע? לקחת את המחשב הנייד ולעבוד קצת בחוץ, לשאוב השראה לסטארט אפ חדש מתחת לצל מהעץ או להתרגע בין המשימות השונות, על ערסל מפנק.

 

בעלי עסקים אונליין

מקצועות חדשים שלא היו קיימים בעבר, ממלאים כיום את השדה הנרחב של האינטרנט. מקצועות שאינם דווקא הייטק אלא קשורים למשל לעיצוב אתרים, למכירות באינטרנט, לקידום אתרים. גם בתחומים הללו, אפשר לראות ביקוש ער למגורים במושב, במקום המגורים הקודמים שבעיר. בעלי עסקים אונליין נהנים מגמישות מלאה בבחירת מקום המגורים. אחרי הכל, מי שמקים חנות למסחר ווירטואלי ממש לא צריך לחשוב על שיקולים כגון מגורים ליד המשרד. אפשר למכור לכל אחד, מכל מקום.

 

פרילנסרים עוברים למושב

עוד תחום עיסוק שמאפיין רבים מהעירוניים שהחליטו לעבור למושב בשנה האחרונה הינו מקצוע הפרילנסר. למעשה, מדובר על טווח די גדול של מקצועות, שבהם מדובר על מי שנותן שירות לעסקים או לחברות, על בסיס כישרון או יכולת מיוחדים. לשם דוגמא, פרילנסר שעוסק בתרגום לשפות זרות הינו איש מקצוע שמספק שירות לחברות שונות, לחברות פרסום, לחברות תרופות, לבתי הוצאה לאור וגם לאנשים פרטיים, לאקדמיה, ערוצי טלוויזיה וחברות הפקה.

 

מכיוון שעבודה כזאת מבוצעת לרוב באמצעות הכנת תרגומים ושליחתם במייל, אין שום צורך להתגורר בקרבה ללקוחות (כפי שהיה בעבר, כאשר משלוח תרגומים נעשה בדואר). בנוסף, דבר דומה מאפיין פרילנסרים בתחומים אחרים כגון מעצבים גרפיים שמגלים חיבה לסביבה כפרית נעימה יותר, ללא בעיות חניה, עשן מכוניות וכמובן גם רעשי רקע שלא נגמרים.


ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים