אילו פעולות נדרשות לבצע לפני הכשרת קרקע לחקלאות

לפני שמתחילים בהכשרת קרקע לחקלאות, חשוב לוודא שמדובר בקרקע המתאימה לצורך זה. זאת באמצעות סדרה של בדיקות ומבחנים, שנועדו לקבוע את איכות הקרקע ולאתר זיהומים אפשריים. מידע מלא כאן.

לפני שמתחילים בהכשרת קרקע לחקלאות, חשוב לוודא שמדובר בקרקע המתאימה לצורך זה. זאת באמצעות סדרה של בדיקות ומבחנים, שנועדו לקבוע את איכות הקרקע ולאתר זיהומים אפשריים. הבדיקות מתבצעות במעבדה וגם בשטח, ומהוות שלב הכרחי לפני הכשרת קרקע לחקלאות


הכשרת קרקע לחקלאות היא תהליך שחייבים לבצע לפני תחילת העבודה החקלאית, על מנת להכין את האדמה לחרישה, זריעה וגידול. אבל לפני כן יש שלב מקדים נוסף - בדיקת קרקע. כידוע, לא כל שטח מתאים לחקלאות מבחינת הקרקע שלו, ולכן, לפני שמתחילים בתהליך הכשרת הקרקע לחקלאות, צריך לוודא שהיא בכלל מתאימה לעבור את התהליך הזה.

 

איך בודקים איכות של קרקע המיועדת לחקלאות?

 

סקרי קרקע הם סדרה של בדיקות שנועדו לקבוע את איכות הקרקע, ולבדוק את התאמתה לפרויקטים שונים. חשוב לבצע סקר קרקע לפני כל פעולה הכרוכה בשימוש בקרקע - בין אם מדובר בהקמת מבנה חדש או בהכשרת שטח עבור גידולים חקלאיים.

 

סקרי קרקעות מאפשרים לנו לגלות נתונים חשובים על הקרקע, שיש להם השפעה גדולה על הפוטנציאל שלה כשטח חקלאי. במסגרת הסקר נעשות בדיקות שנועדו לגלות את ההרכב הגיאולוגי של הקרקע, והאם הוא מתאים לחקלאות. בנוסף, בדיקות קרקע נועדו להעריך את איכות הקרקע ולגלות זיהומים אפשריים.


אילו בדיקות מתבצעות במסגרת בדיקת קרקע?

 

סקרי קרקע כוללים מספר בדיקות, שחלק מהן נעשות בשטח ואחרות מתבצעות בתנאי מעבדה, תוך שימוש בדגימות קרקע שנאספו מנקודות שונות בשטח המיועד לחקלאות, על פני השטח וגם מתחתיו.

 

השלב הראשון של סקר הקרקע הוא בדיקות המעבדה, במסגרתן יתבצעו מבדקים שנועדו לקבוע את רמת הפלסטיות של האדמה, את הרטיבות שלה, ואת כמות האגרגטים הגסים והדקים הקיימים בה. הבדיקה האחרונה משמשת לקביעת דירוג האגרגטים בקרקע, או כמות החומרים שיכולים לשמש כאגרגטים.

 

בנוסף, במסגרת בדיקות המעבדה מתבצעת גם בדיקה של צפיפות הקרקע והיחס בין הרטיבות לצפיפות האגרגטים בקרקע.


מהן בדיקות מעבדת שדה?

 

בתום השלב הראשון, הכולל אנליזה של הקרקע בתנאי מעבדה, נעשות בדיקות נוספות בשטח עצמו. בדיקות אלו דורשות ציוד מכאני וקובעות את חוזק הקרקע, את הצפיפות והרטיבות שלה.

 

בדיקת החוזק נקראת גם בדיקת DCP, או בדיקת דקר דרום אפריקאי. במסגרת בדיקה זאת מוחדר לקרקע מוט באמצעות פטיש, ונמדדת רמת החדירה שלו אל הקרקע עם כל מכת פטיש.

 

בדיקה נוספת נועדה למדוד את צפיפות הקרקע, והיא מתבצעת בשיטה שנקראת חרוט חול. בדיקה זו אפשרית לביצוע בכל סוגי הקרקעות, כל עוד ניתן לחפור בהן באמצעות כלים ידניים, ובתנאי שהחללים בין הגרגרים קטנים מספיק.

 

את הרטיבות והצפיפות של הקרקע בודקים באמצעות מד גרעיני, תוך הפעלת קרינה ישירה. על מנת לבצע את הבדיקה יש לעמוד בנהלים מחמירים הקשורים בכיול המד הגרעיני, הפעלתו בשטח וגם דיווח התוצאות לאחר הבדיקה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים