לימודי הנדסת ביוטכנולוגיה – המסלול שלכם להצלחה

שנת הקורונה המאתגרת למדי שחווינו העניקה גם הזדמנות פז להבין יותר מהי ביוטכנולוגיה הלכה למעשה, ואין זה פלא כי לאחרונה מורגש גידול אדיר בביקוש ללימודים בנושא.

שנת הקורונה המאתגרת למדי שחווינו העניקה גם הזדמנות פז להבין יותר מהי ביוטכנולוגיה הלכה למעשה, ואין זה פלא כי לאחרונה מורגש גידול אדיר בביקוש ללימודים בנושא. מדובר למעשה בתחום חיוני עד ממש אשר מחבר את מדעי החיים עם טכנולוגיה, הנדסה ומדעי המחשב בכדי ליצור מוצרים ולחקור תחומים שקשורים כמעט לכל היבט בחיינו.

 

כך למשל, אנחנו כבר יודעים כי רפואה ממוחשבת בעזרת מכשירים מתקדמים נמצאת בשימוש בתחומי רפואה רבים, וכעת מצטרפים לכך עוד ועוד תחומים שבהם אפשר לייצר מכשור ומוצרים ותכשירים שמחברים בין תרופות, מזון, תכשירים וטכנולוגיה מתקדמת. תחום זה הוא לא רק "מציאות העתיד" כי אם לגמרי ההווה, ובפועל כבר כיום דורש כוח אדם משכיל ומיומן עוד ועוד. אם גם אתם מחפשים מקצוע לפתח בו קריירה מרתקת, מקצוע שמייצר חדשנות, רעיונות ופתרונות לטובת האנושות בעידן המודרני, פשוטו כמשמעו, זהו התחום המושלם.

 

מהם תחומי הלימוד במסלול זה?

 

תחומי הלימוד מתחלקים במסלולים שונים בין כימיה, ביולוגיה, מדעי החיים, תזונה והנדסת מזון, חקלאות ומדעי הצמח, גנטיקה ורפואה, מדעי הסביבה ועוד. בנוסף עוסקים לא מעט בתחומים נושקים כמו הנדסת חומרים והנדסה כימית , ביולוגיה, פיזיקה, כימיה אורגנית, סטטיסטיקה, מיקרוביולוגיה, הנדסת בקרת איכות, גנטיקה, מקצועות בתעשייה הביוטכנולוגית ועוד. בכל מקום שבו הממשק בין טכנולוגיה למדע מניב תוצאות מתקדמות להמצאת תרופות או מכשור מתקדם זהו המקום להשתמש בביוטכנולוגיה. איך לכך תנאי הקבלה כוללים תנאים מגבילים כמו תעודת בגרות מלאה עם בגרות של 4 יח' במתמטיקה ואנגלית ברמה טובה, לכל הפחות. ישנם גם מוסדות לימוד שדורשים בגרות גם במקצועות כמו כימיה, פיזיקה וביולוגיה. כדאי לקחת זאת כמובן בחשבון משום שזה יופיע גם בדרישות הלימודים שכוללים מקצועות אלה. אם אין ברשותכם את תנאי הסף, קיימות כיום מכינות מיוחדות שמכשירות למקצועות אלה כדי להגיע לרמה הנדרשת.

 

מסלול הלימודים בהנדסת טכנולוגיה כולל את מסלול התארים והוא מכשיר למעשה מהנדסי טכנולוגיה לפי תחום ההתמחות שלהם. הלימודים כוללים בין היתר תיאוריה במדעים אבל גם משלבים עבודה מעשית כדי לצבור פרקטיקה וניסיון לאורך כל הדרך. כיוון שמדובר בתחום חדש יחסית, ובעיקר חדשני למדי, ישנם ערוצי לימוד והתמחות חדשים שנוצרים כל העת כתוצאה ממחקר ופיתוח.

 


היכן ניתן את התחום בישראל?

 

מסלולי הלימודים הבולטים בתחום בישראל קיימים במוסדות ההשכלה הגבוהה שמתמחים בטכנולוגיה ובמדעים כמו הטכניון בחיפה, מכללת אורט "בראודה" בכרמיאל, המכון הטכנולוגי חולון, מכללת סמי שמעון ואוניברסיטת באר שבע. במוסדות אלו כבר היום מציעים תואר ראשון ושני ותואר מהנדס לפי מאפיינים שונים והתמחויות בקטגוריות השונות. חשוב לציין כי לרוב כל מי שלומד הנדסה חייב גם להשלים את לימודי התחום שבו הוא רוצה לעסוק גם לפי ההתמחות המעשית שלו וההתנסות בעבודה תוך כדי לימודים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים