אודות שינויי זכויות בבתים ובנחלות במושבים

כל המידע שחשוב שתהיו מודעים אליו לגבי שינוי זכויות בבתים ובנחלות במושבים

שינוי זכויות

ותיקי המושבים אשר חיים בביתם שנים רבות, מחליטים לא אחת בגיל מבוגר לבצע תהליך של רישום זכויות כדי שאחד מילדיהם יהיה בעל הזכויות בכל השטח. להבדיל מרישום זכויות של נכס רגיל כמו דירה או קרקע בעיר, התהליך כאן הוא מסובך ומורכב הרבה יותר. בהתאם לכללים שקבע המנהל, קיימת אפשרות להעביר זכויות לאדם אחד בלבד. כפועל יוצא מכך אדם שיש לו בית בנחלה ויש לו גם בן ממשיך שבנה בית על השטח ולעיתים גם ילדים נוספים שבנו בתים בסמוך אליו, יכול לרשום את הזכויות של הנחלה רק על אדם אחד. בדרך זו הוא מבצע שינוי זכויות ורושם את מלוא הבעלות על כל גודלו של השטח כולל הבתים שבנויים עליו, על שמו רק של אחד הילדים.

 

לאחר שמסתיים התהליך הארוך של שינוי זכויות, נוצר מצב שבו אחד הילדים הוא כעת הבעלים של כל השטח. לאור העובדה שהשטחים במושבים הם מאד יקרים, הופך פתאום אחד הילדים לבעל נכס ששווה הרבה מאד כסף. תהליך זה יוצר בעייתיות במשפחות רבות כיוון שרק אחד מהילדים זכה בירושה בחייו של ההורה וכל הנחלה היא כעת על שמו ואילו שאר הילדים אינם זוכים לנתח ממנה. כדי ליצור חלוקה הוגנת בדרכים אחרות, נעזרים בעלי הקרקע בסיוע משפטי של עורך דין מקרקעין אשר הוא מומחה לנושא המושבים. הוא מכיר מקרוב מקרים נוספים שהם דומים זה לזה ולכן מציע פתרונות הוגנים והגונים לבני המשפחה.

 

חלוקת המקרקעין של בעל הנכס

כל משפחה מתנהלת בדרך אחרת אך ברוב המשפחות הנורמטיביות המגמה היא ליצור שוויון בחלוקה של הרכוש ושל הממון בין הילדים וההורים מממשים גישה זו בחייהם או באמצעות צוואה לאחר מותם. אך בכל הקשור לשטחים במושבים, כיוון שמנהל מקרקעי ישראל אינו מאפשר רישום זכויות של כמה בני משפחה על שטח הנחלה אלא רישום זכויות של אדם אחד, נוצר מצב שבעל הקרקע מעביר את השטח בשלמותו לאחד מילדיו בלבד.

כדי לא ליצור סכסוכים ומחלוקות על רקע כספי לאחר ביצוע שינוי זכויות, עורך הדין המיומן מציע כמה דרכים כפתרון בנושא זה. הערך הכספי של הקרקע כעת הוא ערך ידוע וזאת לאור דוח השמאי שהוגש בתחילת תהליך שינוי הזכויות. לכן בעל הקרקע מודע לערכים הכספיים המגיעים לכל אחד מילדיו, שלא קיבלו את הנתח מתוך הנחלה.

 

תמורה הוגנת לילדים האחרים

לאחר ביצוע התחשיבים הפיננסיים הנדרשים יכול בעל הקרקע לשלם לכל אחד מילדיו האחרים סכום כסף משמעותי שהוא שווה ערך לחלק היחסי המגיע להם על פי שווי הקרקע. לחלופין הוא יכול להעביר על שמם נכס כמו דירה בעיר שהערך הכספי שלה תואם לסכום הכספי שהם אמורים לקבל.

עורכי דין מנוסים מציעים גם אופציות נוספות כדי ליצור איזון כספי, לאור החשיבות הרבה של שמירת המשפחתיות החמימה כדי שנושא זה לא יצור נתק משפחתי שישפיע על כל חייהם של בני המשפחה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים