סובחי טנוס בונה ומפתח את המושבים בישראל


מתי החלה תנופת הבנייה והפיתוח במושבים השונים בארץ , ולמה קבלנים ויזמים מצליחים דוגמת סובחי טנוס עטים על המציאות ובונים עוד ועוד ?

המושבים הם מגזר שנמצא בתנופת התפתחות אדירה בשנים האחרונות , וזאת בעקבות המשבר החמור שפקד אותם בסוף המאה ה - 20. בעיקר מתאפיינת ההתפתחות המואצת בהיקפים הולכים וגדלים של בנייה , הן למגורים והן למטרות אחרות , ובהתאם קבלנים ויזמים רבים מגלים עניין רב בקרקעות שנמצאות בתחומי המושבים השונים . סובחי טנוס , אחד הקבלנים המובילים בארץ ומי שעומד בראשה של חברת STR נדל " ן , הוא אחד מהם .

מיהו סובחי טנוס ?           

סובחי טנוס נולד בנצרת וכבר בגיל צעיר החל הרומן שלו עם ענף הבנייה . בתחילת הדרך היה טנוס פועל בניין פשוט אולם החריצות שלו , המסירות שלו ובעיקר החושים החדים ורוח היזמות שפיעמה בו הפכו אותו עד מהרה לקבלן , שבונה בהיקפים יותר ויותר גדולים .

בשנת 2008 הוא הקים את STR נדל " ן , וזאת על מנת שכל הפעילויות הענפות שלו ירוכזו תחת קורת גג אחת ( מנכ " ל החברה , אגב , הוא רמזי טנוס , בנו של סובחי , שלמד ממנו את כל סודות המקצוע ובנוסף רכש מיומנויות ניהול במסגרת לימודי תואר ראשון במנהל עסקים באחת המכללות המובילות בארץ , המרכז הבינתחומי הרצליה ). STR נדל " ן בונה הן בארץ והן בחו " ל ( ובעיקר בוורשה בירת פולין , שם היא משתפת פעולה עם חברת " שיכון ובינוי "), ולצד היותה קבלנית ביצוע מוערכת המקימה מגוון רחב של פרויקטים בכל רחבי הארץ היא גם פועלת בתחומי היזמות וההשקעות , וכך , למשל , היא שותפה בקניון החוצות ביג פאשן נצרת , שהוקם ב -2009 והפך עד מהרה לאחד ממרכזי הקניות המשגשגים בישראל .

הבסיס לתנופת הפיתוח במושבים

תנופת הפיתוח והבנייה המאפיינת מושבים רבים היא כאמור תולדה של משבר גדול , והכוונה היא כמובן לחוסר היכולת להתפרנס מחקלאות לאור תמורות שונות במשק הישראלי והעולמי גם יחד .

כתוצאה מהקושי ההולך וגובר להתפרנס מחקלאות , הגיעו חברי מושבים רבים בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת לפת לחם של ממש , כשלמשבר הכלכלי התווספו במקרים רבים קרעים משפחתיים ומצוקות אידיאולוגיות קשות . בלית ברירה פנו מושבניקים רבים לאפיקים אחרים , ובפרט החלו לנצל את השטחים שבידיהם - אותן נחלות שבמקור יועדו לחקלאות - למטרות אחרות . כך למשל הוקמו מחסנים בשטחיהם של לא מעט מושבים , במקרים אחרים שימשה הנחלה כמקום להקמת בית מלאכה , אטרקציות תיירותיות גם הן החלו לצוץ ביותר ויותר מושבים וגם מקומם של המרכזים המסחריים לא נפקד מהשטחים שהחקלאות כבר לא הייתה רלוונטית מבחינתם .

לרשויות בארץ אמנם לקח כמה וכמה שנים להתעשת ולהבין עד כמה עמוק וחמור המשבר שפוקד את החקלאות בארץ , ועל כן את המושבים והקיבוצים , אולם בסופו של דבר נסגר הפער בין החוק הפורמלי לבין המציאות בפועל , ולאחר שורת החלטות של מועצת מקרקעי ישראל ( ובשמה החדש , רשות מקרקעי ישראל ) החלו להיות מוסדרים באופן חוקי כל השימושים הלא חוקיים באדמות המושבים .

הפוטנציאל העצום של הבנייה והפיתוח במרחב הכפרי

קבלנים ויזמים חדי חושים דוגמת סובחי טנוס כבר הבינו מזמן עד כמה עצום הפוטנציאל הטמון בנחלות של חברי מושב כזה או אחר , שכן המרחב הכפרי - על מגוון האפשרויות הקיים בארץ ( גליל , נגב , ערבה , שרון , שפלה וכו ') - מציע למי שבוחר לעבור לגור בו איכות חיים גבוהה .

קבלנים רבים בונים גם פרויקטים מסחריים או מבני תעשייה בשטחי מושבים שכן גם לאלה יתרונות רבים - ראשית , העלות של הקרקע במרחב הכפרי היא ברוב המקרים זולה ביחס לעלותה בערים הסמוכות לאותו מושב בו מוקם הפרויקט , ושנית , המרחבים הפתוחים והנופים היפים הופכים את המקום להרבה יותר נעים ומזמין .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים