מה הכי חשוב למושבניקים ברכבים שהם קונים?

מה הקריטריונים שלפיהם תושבי מושבים בארץ בוחרים את המכוניות שהם רוכשים ומה הסיבות לכך?

סקרים שונים של דעת קהל, כמו גם נתונים סטטיסטיים אודות מכירות רכבים, מאפשרים לנסות ולהבין מהם השיקולים העיקריים וההעדפות של צרכן הרכב הישראלי הממוצע. כך, למשל, קמפיינים פרסומיים אודות מערכות הבטיחות המתקדמות של יצרניות יפניות כמו טויוטה ומאזדה, בשילוב עם רמת הפופולאריות של דגמי היצרניות הללו בישראל, מעידות במידה מסוימת אודות ההעדפה של הנהג הישראלי לרכבים משפחתיים הנחשבים לבטוחים יחסית, לפני שיקולים אחרים. ומה בנוגע לתושבי המושבים והיישובים הקטנים בפריפריה? מה מעידים נתוני המכירה והפופולאריות של דגמים שונים בקרב אוכלוסייה זו בנוגע להעדפות ולשיקולים העיקריים המנחים אותם?

 

אמינות מכאנית על פני תצרוכת דלק

 

אחת המסקנות העולות מבחינה של דגמי הרכבים הפופולאריים במושבים ושאר יישובים קטנים ופריפריאליים היא כי אחד הדברים החשובים ביותר למושבניקים בבואם לבחור רכב חדש , הוא אמינות מכאנית וביצועים. נתונים שונים מראים כי שיקול זה עולה בעיניהם למשל על השיקול של תצרוכת דלק, המשחק תפקיד מרכזי יותר בשיקולי הקנייה של תושבי הערים. יש לכך כמובן הסבר מתקבל על הדעת – תצרוכת הדלק משחקת תפקיד משמעותי יותר בהוצאה החודשית/שנתית על הרכב כאשר נוהגים בו בעיקר במרחבים עירוניים. לכן ניתן לראות בערים יותר רכבים היברידיים למשל, כמו גם מכוניות קטנות וקומפקטיות בעלות תצרוכת דלק נמוכה (ואפשרות להיכנס לחניות צרות וקטנות יותר). תושבי המושבים והפריפריה, לעומת זאת, נוהגים יותר בשטחים פתוחים ובשטח, כך שעבורם ברור כי האמינות המכאנית וביצועי המנוע יהיו חשובים יותר מאשר תצרוכת הדלק.

 

הולכים עם היצרניות הוותיקות והמוכרות

 

מגמה נוספת עליה ניתן להצביע היא זו של דבקות ביצרניות המוכרות והוותיקות, כמו גם בדגמים המוכרים. כך, רכבים הפופולאריים בכל רכבי ישראל מזה שנים רבות זוכים לפופולאריות גם בפריפריה ובמושבים, כולל הגרסאות העדכניות של הדגמים המוכרים והאמינים. בדומה לשאר אזורים הארץ, גם במושבים צפויה פופולאריות גבוהה למשל לדגמי טויוטה 2018 , לפחות במקרה של הגרסאות החדשות של הדגמים המוכרים כמו טויוטה קורולה כרכב משפחתי, טויוטה היילקס או "די מאקס" כטנדרים לשטח וכד'.

 

מודעות לבטיחות ברמה שלא הייתה בעבר  

 

מאפיין נוסף אותו ניתן למצוא כיום בהעדפות של צרכני הרכב הישראליים, והדבר נכון הן לפריפריה והן לערים הגדולות, הוא עלייה כללית וגורפת במודעות לבטיחות. מבחינות רבות מדובר כמובן בפרמטר החשוב והמהותי ביותר בבואנו לבחור בסוג הרכב שנקנה – מה חשוב יותר מהבטיחות האישית שלנו ושל בני משפחתנו ברכבים בהם אנו נוסעים מדי יום?... אך שיקול זה לא היה נפוץ וברור כל כך בעבר כמו שהוא היום. הן נהגים עירוניים זהירים והן מושבניקים מושבעים אשר אוהבים להשתולל עם רכבי שטח עוצמתיים למיניהם – רובם ככולם מייחסים כיום חשיבות רבה יותר לנושא הבטיחות מזו שייחסו לסוגיה זו בעבר – שינוי מבורך לכל הדעות...

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים