עיצוב הגינה באווירה כפרית במושב – כך עושים זאת

רוצים לעצב את הגינה שבביתכם במושב ולהעניק לה אוויר כפרית ומהנה? קראו את המאמר הבא בשביל ללמוד איך לעשות את זה!

אחד האתגרים העומדים בפניכם בעת תכנון גינה כפרית במושב הוא למזג בצורה נכונה בין האלמנט הטבעי המצוי לבין הפונקציונליות הרצויה. הגינה הכפרית זוכה להערכה בעיקר בשל הטבעיות והפסטורליות שלה אך מנגד, בבית הפרטי חשוב להקפיד על עיצוב גינה קלה לתחזוקה וטיפול, מכיוון שכאן אין מדובר בטבע הפראי אלא בגינה פרטית שבני הבית רוצים להשתמש בה. כדי שהשילוב בין שני העולמות יהיה כמה שיותר מוצלח וייתן מענה לצרכים שלכם, תוך שמירה על מאפיינים כפריים וטבעיים, עליכם לשים דגש על הנושאים הבאים.

 

 

הצרכים שלכם

 

הצרכים שלכם מקבלים מקום מרכזי בעיצוב הגינה ועליכם להגדיר בדיוק מה אתם מחפשים. האם אתם רוצים שיהיו אזורים יותר פראיים, או שאתם רוצים אזורים מעוצבים ומעובדים? אולי בכלל אתם רוצים לשלב בין שני העולמות בחצר? האם תרצו אזורים מוצלים עם פרגולה מעץ לגינה ובכלל מה התקציב שעומד לרשותכם? ומה גודלה של הגינה? כל אלו ועוד הם משתנים שחשוב לקחת בחשבון לפני שמתחילים בתכנון.

 

 

תוואי השטח

 

אזור המגורים שלכם גם מאוד חשוב ועיצוב הגינה מושפע מתוואי השטח, כמו גם מהמאפיינים של המושב בו אתם גרים. לכל מושב יש מאפייני נוף ייחודיים ישנם מושבים הממוקמים בתוך אזורים מיוערים, אחרים ממוקמים על הים ומושבים אחרים יהיו ממוקמים בין שדות ופרדסים. למאפיינים אלו יש חשיבות ולא כדאי להתעלם מהם. הצמחייה הטבעית שעוטפת את המושב יכולה להשתלב היטב גם בגינה שלכם. הסביבה הקרובה יכולה לומר לכם המון ולהעניק השראה. כמו כן, מומלץ להשתמש גם בחומרי גלם מקומיים כמו אבן טבעית או עץ, אשר בחירתם תעזור ליצור הרמוניה בין הגינה לבין האווירה במושב.

 

 

פרגולה וריהוט

 

אחד המאפיינים של העיצוב הכפרי הוא שילוב של חומרי גלם מעץ טבעי במקומות שונים בחלל. לכן, כאשר אתם רוצים ליצור אווירה כפרית בחצר, שיקלו לשלב כמה שיותר רהיטים מחומרים טבעיים. פרגולה מעץ לגינה לצד שולחן אוכל גדול ומרשים הם פריטים שלא כדאי לוותר עליהם. הם יוסיפו נגיעות חמימות וביתיות לחלל החוץ ויעזרו לכם ליצור בדיוק את הרושם הרצוי. מלבד הפרגולה, ניתן לשלב עץ טבעי בדרכים שונות ומגוונות, החל בבניית דק, דרך שבילים וגדרות מעץ ועד אדניות עץ ובהן שפע של פרחים ססגוניים.

 

 

בחירות נכונות בכל רגע נתון

 

מאפיינים כפריים באים לידי ביטוי גם בצבעוניות אותה נבחר לשלב בגינה. כאשר מדובר בסגנון עיצוב זה, מומלץ לבחור בצבעים בהירים יותר כמו למשל לבן, שמנת או שלל גוונים בהירים אשר יוסיפו תחושה רעננה ויהפכו את הגינה לכמה שיותר נינוחה וביתית. כדי ליצור אווירה כפרית מומלץ להימנע גם מחומרי גלם כמו פלסטיק או בטון. תמיד השתדלו לחפש אחר חלופות יותר טבעיות וכך האווירה הכפרית תבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים