החיים במושב אל מול העיר – 5 פרמטרים חשובים לפני קבלת החלטה

מתלבטים לגבי ההחלטה לגבי מגורים בעיר לעומת מגורים במושב? קראו את המאמר הבא בשביל להבין איך להגיע להחלטה הנכונה עבורכם!

החיים במושב הפכו לחלום של ישראלים רבים אשר מבקשים ליהנות מחיבור לקהילה מתפתחת ואידאולוגיה של ממש. יחד עם זאת, הם אינם מתאימים לכולם משום שבחלק מהמקרים הם מלווים בשינוי תרבותי, תעסוקתי או אף גיאוגרפי. אז איך תקבלו את הבחירה הנכונה? הנה חמישה פרמטרים שיעזרו לכם עם ההחלטה.

 

חינוך, תרבות ופנאי

 

במושבים השונים אתם תגלו מגוון של אפשרויות פדגוגיות שאינן נופלות ממוסדות החינוך שנמצאים בכל הערים הגדולות. יחד עם זאת, בכל הנוגע לתחום הפנאי והתרבות זה כבר עניין אחר. בתנועה המושבית לא תמצאו את מוסדות התרבות והפנאי שיש בכל עיר בישראל. למרות שבהחלט יש לאן לצאת בערבים והיכן לבלות עם הילדים בסופ"ש, במושב אין את מתחמי הקולנוע, התיאטראות ואולמות הקונצרטים אשר בעיר.

 

אופי המגורים

 

ברוב המקרים, אופי המגורים יהיה שונה בין העיר למושב. בעוד שבעיר קשה מאוד למצוא בית פרטי וגורדי השחקים הם צו השעה, במושב יש מגוון של בתים פרטיים. בתים בני מפלס או שניים, עם מעלון ביתי איכותי אשר מאפשר גם לקהל המבוגר יותר לקחת חלק בקהילה, הם לא נוף זר. ראוי לציין שחלק מהבתים האלו הם ישנים מאוד ודורשים שיפוץ לפני הכניסה אליהם או אפילו החלפה של גרם המדרגות בעבור מעלון ביתי איכותי.

 

חיי חברה וקהילה

 

חיי החברה והקהילה של העיר והמושב הינם שונים בתכלית אחד מהשני. בעוד שבמושבים ניתן לחוש את החמימות הבין דורית ואת תחושת השליחות שמלווה את סגנון החיים הזה, הוא עשוי להיות קשה לעירוניים רבים. העובדה שכולם מכירים את כולם, אינה מתאימה למי שמבקש את הפרטיות של העיר הגדולה ולכן גם כאן צריך לבצע תיאום ציפיות לפני שמקבלים את ההחלטה הגדולה.

 

אפשרויות התעסוקה

 

במושבים יש אפשרויות תעסוקה שאין בעיר ולהיפך. העובדה שניתן לקום עם הזריחה ולעבוד את האדמה – היא אפשרות שלא תמצאו באף עיר. מאידך, עבור בעלי מקצועות חופשיים ולמחפשי העבודה, העיר בהחלט עדיפה. כך שאם אתם מחפשים לעשות הסבה מקצועית ולהגשים את עצמכם דרך חקלאות ברמה הגבוהה ביותר – המושב הוא המקום המושלם לכך. במידה ואתם שואפים למצוא עבודה בתחום עיסוקכם, בחירה בעיר גדולה עשויה להיות התשובה הנכונה ביותר בעבורכם.

 

מיקום גאוגרפי ויחס דמוגרפי

 

בכל הנוגע למיקום הגיאוגרפי, ייתכן ותאלצו להתפשר במעט כאשר אתם בוחרים במושב. מרבית המושבים אינם נמצאים ממש במרכז הארץ אך יש לא מעט אשר נמצאים במרחק של שעת נסיעה מתל אביב. שימו לב שגם היחס הדמוגרפי הוא שונה בין העיר למושב. בעיר ישנם עשרות ואף מאות אלפי תושבים ואילו במושב (הכפרי יותר), מדובר במספרים צנועים בהרבה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שמספר נמוך של תושבים, עשוי לקרוץ למי שמחפש את השקט והשלווה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים