יתרונות וחסרונות של זוגיות בישובים קהילתיים

רוצים ללמוד על היתרונות ועל החסרונות שיש למגורים בישובים קהילתיים בתחום הזוגיות? קראו את המאמר הבא!

מערכות יחסים בכלל ומערכת יחסים זוגיות בפרט משפיעות באופן דרמטי  על איכות החיים שלנו. הוכח במאות מחקרים כי למרות האשליה שהמדיה וחברות הפרסום מנסות למכור לנו, עוד עושר (מעבר לסף מסוים) לא תורם לנו אושר, אבל מערכות יחסים טובות משפיעות מאוד.


קשה להמעיט במורכבות של ניהול זוגיות מיטיבה לאורך זמן משום שאורח החיים המודרני מייצר אין סוף אתגרים לזוגות. יש אתגר בניהול הבית וכלכלת המשפחה, יש אתגר בהורות ויש אתגר גדול לשמור על חברות ועל תשוקה לאורך זמן. אפשר להגיד שלאורך זמן מערכות יחסים מייצרות גן עדן או גיהינום. זוגות שלא יודעים לעמוד בפני אתגרי החיים מייצרים לעצמם גיהינום מלא בשתיקות, בכעסים, ביקורת והאשמות הדדיות ויחסי מין מכניים ומאולצים אם בכלל. להבדיל מהם זוגות שלמדו את סודות הזוגיות המיטיבה מייצרים לעצמם גן עדן של חברות, תמיכה, פרגון והערכה, כבוד הדדי וגם תשוקה שמאפשרת חיי מין מספקים.

 

כאשר חיים בקהילה קטנה מתווספים כמה אתגרים גדולים וכמו כל אתגר אחר בחיי הזוגיות הם עלולים לדחוף את היחסים לגיהינום ועשויים להעלות אותה לגן עדן.

 

קהילה יכולה להיות ובהרבה מקרים דבר נפלא, זה מקור תמיכה, מרחב לשיתוף ולחברות, עזרה הדדית בגידול הילדים, אירועים משמחים משותפים, יש קהילות שמקדמות פעילות משותפת בתחומים חברתיים או סביבתיים וידוע שכל אלה משפיעים מאוד לטובה על איכות החיים של האדם.

יחד עם זאת כאשר מתחילים להיות פערים בין בני זוג ברמת המעורבות שלהם בקהילה זה עלול להיות אתגר לזוגיות. בן הזוג המעורב יותר יאלץ לעיתים קרובות לגונן על בן הזוג שפחות מעורב. זה עלול לסדוק את תחושת ה"אנחנו" עלול לסדוק את החברות ועלול לתדלק ביקורת הדדית בין בני הזוג. יש סיכוי רב שכל אחד מהם מחזיק בתפיסת עולם שונה לגבי מידת ואופי המעורבות בקהילה, יש סיכוי שלכל אחד מהם הקהילה נתפסת אחרת ואז עלולה להתחיל מריבה קבועה שבלתי ניתנת לפתרון.

 

זוגות שבדרכם לגיהינום הזוגי עלולים לתדלק את המריבה הזאת ואילו הזוגות שיתכנסו לגן העדן ילמדו לחיות עם חילוקי הדעות ולסיים כל מריבה עם פיוס הדדי.

אתגר נוסף שמציבה הקהילה לזוגיות היא כאשר שני בני הזוג מעורבים בקהילה אבל תופסים כל אחד צד אחר במחלוקת ערכית בקהילה. כאשר הפוליטיקה הקהילתית מייצרת מחלוקת בבית.

 

באופן כללי כמו שכל מריבה ומחלוקת בקהילה עלולה להשפיע על היחסים גם מחלוקות במשפחה עלולה להיות מתודלקת על ידי מעורבות או התערבות של הקהילה.


יש משברים כמו בגידה למשל או משבר אמון או סתם מריבה גדולה שיצאה מכלל שליטה, משברים כאלה יכולים להיות מטופלים על ידי בני זוג בעזרת ייעוץ זוגי . לעיתים חלק מהתהליך יכלול פרידה מבוקרת , תקופה שבה אחד מבני הזוג יוצא מהבית לתקופה מסוימת. להבדיל ממגורים בעיר בישוב קהילתי הדבר יבלוט לעין ויהווה שיקול בתהליך אם וכיצד לעשות את הפרידה המבוקרת. כך שבמהלך משברים בזוגיות החיים בקהילה קטנה עלולים להיות סיוט.

 

כמו בכל דבר הדבר הכי טוב הוא מניעה, טוב יעשו קהילות כאלה אם ירבו להציע תכנים של סדנאות, שיחות והרצאות בנושאים של שמירת זוגיות, תקשורת מקרבת, יצירת שיח דיאלוגי ועוד.

 

אייל כצל'ה עוסק בייעוץ זוגי ומעביר סדנאות והרצאות בנושאים הללו.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים