סובלים מחרדות בשל מגפת הקורונה? טיפים אשר יכולים להקל עליכם

בשל מגפת הקורונה, נרשמה עליה דרמטית באיתותי המצוקה והחרדות מכל קצווי הארץ. מטבע הדברים, גם רבים מבני המושבים חשים שתקופת הבידוד, הירידה בפעילות וההסתגרות, מעלים את מפלס החרדה והדאגה.


אנו או הקרובים לנו חווים לעתים רגשות חשש וחרדה אשר מלוות במחשבות מטרידות וטורדניות בשל המצב הבריאותי כאשר קיים החשש להידבק או החשש שהדור המבוגר יחלה או יזדקק לטיפול. גם העניין הכלכלי וירידה בהכנסה הינו מקור לחששות, קשיים וחרדות. לדוגמא, בתקופה זאת, בכל המושבים המספקים שירותי פנאי, סיורים בטבע, אירוח הרצאות וכיוצא בזה, ניתן לראות שפשוט אין פרנסה. אז מה עושים? הטיפים הבאים יקלו עליכם, בתקופה זו.

פעילות גופנית משחררת לחצים

כאשר אנו סגורים בבית, נמצאים פחות בתנועה, מפלס החרדה והמתח עולים. לכן, בתור אמצעי פשוט אך יעיל ביותר, אל תוותרו על פעילות גופנית - כשהגוף בתנועה, האדרנלין משתחרר. קל יותר "לאסוף" את עצמינו, לשכוח מהקושי ולהרגיש טוב יותר. נפש בריאה יותר בגוף בריא יותר, בתקופת מגפת הקורונה זה נכון יותר מתמיד.

אל תשקעו בחדשות, הקשיבו למוזיקה

בשל אילוצי המצב, טיפול בחרדה לא יוביל אותנו לקליניקה של פסיכולוג או תרפיסט. אבל מה שכן ניתן לעשות, זה להתנתק מכל הגורמים אשר מעלים את מפלס המתח, הדאגה והחרדה. ככל שאנו מחוברים יותר לחדשות, בין אם נרצה ובין אם לא, המצב רוח יורד. להישאר מעודכנים זה חשוב, אבל אל תתנו לעצמכם או ליקיריכם להישאב פנימה. במקום לקרוא או להקשיב לידיעות אחרי ידיעות, שימו מוזיקה קלה ברקע. פופ, מוזיקה קלאסית, שירים ישראלים של פעם – מה שעושה לכם טוב. מחקרים מראים שבעזרת מוזיקה, גלי המוח שנוצרים מאפיינים רגיעה ואפילו שינה קלה.

סגורים בבית? שפרו את הבית!

אם אתם מרגישים שאתם סגורים בבית, שאין לכם לאן ללכת או רצון ללכת, קבלו רעיון לעיסוק מרגיע. זה הזמן לשפר את הבית! אפשר לטפל בגינה שבחוץ או לעשות אלף ואחד דברים שכבר מזמן רציתם, אבל תמיד דחיתם. החלפת אטם בברז דולף. צביעת הבית או חידוש של רהיט ישן מעץ. אם יש ילדים בבית, תוכלו ביחד להכין קישוטים ביתיים, ציורים לתלות על הקיר. פשוט היו עסוקים וכך הראש פחות דואג ומודאג. אפשרות אחרת – נצלו את הזמן ללמוד מתכונים חדשים ולבשל אוכל טעים או קינוחים שיעשו לכם ולמשפחה מתוק בלב.

טיפ להכנסה נוספת

אם אתם חרדים מהמצב הכלכלי, תוכלו לנסות למצוא רעיונות להכנסה נוספת. למשל, ניתן לשווק מוצרים באינטרנט. אפשר לחפש משרות של שליחויות או ברשתות המזון או בעסקים שעדיין פועלים. אם יש לכם עסק במושב, למשל בתחום התיירות או האירוח, נצלו את הזמן ותכננו איך לשפר אותו או איך לפרסם אותו, לאחר שהחיים יחזרו לשגרה המבורכת. בהצלחה!

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים