דמיון ושוני בין סגנון לבוש של תושבי מושבים לעומת תושבי ערים

האם יש הבדלים מהותיים כיום בין איך שמתלבשים אלה שגרים בעיר ואלה שגרים במושב כיום? קראו על זה כאן!

המאמר הזה נועד לשבור קונבנציות וסטראוטיפים בנוגע להבדלים בין תושבי מושבים לתושבי ערים. לפני שנדבר על ההבדלים, הדמיון והשוני בין סגנונות הלבוש של המושבניקים והעירוניים אנחנו רוצים לציין כי בעשור האחרון תנועת המושבים חווה שינויים נרחבים ויותר מושבים מקבלים על עצמם מאפיינים אורבניים יותר מבעבר ולעיתים נדמה כי מושבים שלמים הפכו לשכונות של ערים גדולות ואיבדו מעט מהצביון הייחודי שלהן. זה אומנם מעיד על שינויים כלליים אך ככאלו שחיים בתוך המושבים המשתנים אנחנו יודעים כי גם אם מבחינה חיצונית המושב משנה את עורו, מבחינה אידיאולוגית ניתן למתוח קו ישיר מהמושב של פעם להיום.

 

לבוש בחיי היום יום – הבדל ודמיון בין המושבים לערים

בערים הגדולות ישנו ערב רב של סגנונות ולבושים, אנחנו יכולים להיקלע לאזור חרדי או אזור חילוני וההבדלים יהיו של שמיים וארץ. כשבוחנים לעומק את ההבדלים שיש למשל בערים כמו ירושלים, ההבדלים בלבוש בין העירוניים למושבניקים מרגישים אזוטריים. בזכות הנטייה של תושבי המושב לעסוק במקצועות פיזיים יותר, למשל עבודות אדמה וכפיים, דורשת מהם להתלבש בהתאם לכך והפתרון נמצא בבגדים נוחים המכסים את העור מפני נזקי השמש – למשל לא יהיה מפתיע לראות נשים לובשות שמלות צנועות ליום יום או גברים שלובשים מכנסיים ארוכים וחולצה עם שרוולים ארוכים גם בימי הקיץ החמים ביותר.

 

האמת שבחיי היום יום ההבדלים בלבוש בולטים יותר לעין מאשר באירועים, הסיבה לכך נעוצה בסגנון העבודה ובמלייה החברתי הסובב אותה. בערים נהוג לצאת ולעבוד במשרדים והמקצועות הנפוצים בערים הם פורמליים יותר, כאלו הדורשים קוד לבוש מסוים. לעומתם, המקצועות הנפוצים בקרב חברי המושבים הם עבודות בעלות אופי שונה לחלוטין (על פי רוב וממש לא באופן גורף) אשר דורשות כי הלבוש יהיה בראש ובראשונה נוח, לאחר מכן מגיעות דרישות כמו הגנה על הגוף ולבסוף אסתטיקה ויצירת רושם.

אבל אם נבחן את לבושם של הילדים והנערים, אלו אשר לא נדרשים בבגדי עבודה ספציפיים, נגלה כי ההבדלים כמעט נעלמים. אז נכון, הרבה מאוד בתי ספר עברו בשנים האחרונות למדים אחידים וההבדלים יהיו רק בלוגו בית הספר המודפס על דש החולצה, אך גם מחוץ לכותליו של בית הספר נדמה כי ילדים נוהגים להתלבש ולהתעניין באותם הטרנדים.

 

לבוש באירועים – מושבים לעומת העיר

אם בחיי היום יום דיברנו על כך שבמושבים ניתקל ביותר נשים הבוחרות ללכת עם שמלות צנועות ליום יום, באירועים התמונה כבר משתנה ואנחנו מזהים כי הדפוס דומה יותר לזה שאנו רואים אצל הילדים. באירועים המתקיימים במושבים נוהגים להתלבש בצורה הדומה יותר לאירועים בערים, נשים וגברים לובשים את בגדיהם היפים ביותר ומנסים להרשים ולהיראות במיטבם.

 

זה כמובן נכון בעיקר לאירועים בעלי אופי מיוחד או כאלו שבאים לציין אירועים מיוחדים. אחרת, למשל למסיבות שישי לא מיוחדות, אנחנו בכל זאת נראה הבדלים בלבוש. נערים ונערות, בעיקר, יעדיפו לבחור את בגדי היום יום הפשוטים שלהם ולצאת איתם אל המסיבה במושב. זוהי תופעה שלא נראה בצורה נרחבת בערים, שם יעדיפו האנשים היוצאים לבילויים להתלבש בבגדים היפים והיקרים ביותר כדי לעשות רושם. יש הרואים בבחירת הבגדים של בני המושבים אות להערכה שכן הקשרים האישיים בין חברי המושב כה טובים עד שאפילו הנערים לא מרגישים צורך להשוויץ בדברים חיצוניים.

 

חשוב לנו לציין כי המאמר הזה הוא אבחנה של כותבו בלבד והוא לא בא להציג את דעתה של תנועת המושבים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים