קרקע חקלאית להשקעה

מה חשוב לדעת כאשר מתחילים לברר על קרקע חקלאית להשקעה 

ההשקעה הכי גדולה, הכי משמעותית שאנחנו נעשה במהלך חיינו, היא רכישת קרקע. מדובר על השקעה שיכולה להגיע לסכומים עצומים, בפרט אם לאחר מכן אנחנו נרצה לבנות על הקרקע בית או עסק. זה יכול להגיע בקלות לסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים ואף יותר.

 

בשנים האחרונות, הופשרו לא מעט קרקעות חקלאיות אשר ייעודן השתנה וכיום אפשר ניתן לבנות עליהן. תהליך ההפשרה והשינוי בייעוד הקרקע, נועד על מנת להגדיל את היצע הקרקעות אשר מיועדות לבנייה. כך ייווצרו יותר שטחים לצורך מגורים.

כשאנחנו מחפשים קרקע חקלאית להשקעה, באופן טבעי יש לנו לא מעט נקודות שאנחנו צריכים להתייחס אליהן, לא מעט דברים שעלינו לבדוק בשביל לוודא שההשקעה שלנו נכונה. אם אנחנו לא נבדוק אותה לעומק, אזי שאנחנו עלולים, במקרה הטוב, לבצע השקעה לא נכונה מבחינה כלכלית, במקרה הרע, כל העסקה עלולה להסתבך ואנחנו עלולים לגלות שהשקענו כסף שיורד לטמיון.

 

לפני שנציג כיצד בוחרים קרקע חקלאית להשקעה ועם מי אנחנו יכולים להתייעץ בשביל לקבל עזרה, צריך לציין השקעה כזו היא לא בהכרח לטווח הקרוב. כלומר, אם אנחנו מעוניינים להשקיע ברכישת קרקע חקלאית במקום מסוים בארץ, עלינו לקחת בחשבון, ייתכן מאוד שנוכל להשתמש בקרקע רק בעוד זמן מסוים והתשואה עליה תגיע בהמשך. לכן אנחנו צריכים גם להתכונן למצב, שבשלב הראשון יהיו בעיקר הוצאות.

 

 

 

כיצד בוחרים קרקע להשקעה בצורה חכמה

בחירת קרקע חקלאית לצורך השקעה, צריכה להתבצע על פי פרמטרים מאוד ברורים:

בראש ובראשונה, המיקום של הקרקע, עד כמה הוא מפותח, עד כמה הוא רלוונטי לצורך מגורים או עסקים.

כמו כן, אנחנו צריכים לבחון את המיקום על פי תוכניות בנייה עתידיות, בין אם מדובר בתוכניות אזוריות או תוכניות ספציפיות למקום. עלינו גם לבחון את השאלה, מה גודל המקום ומה אנחנו יכולים לעשות איתו, בין אם מדובר בקרקע שמיועדת לצורכי מגורים או לצורכי עסקים. חשוב לקבוע מראש, מה רוצים לעשות עם הקרקע וכיצד להוציא את התוכנית לפועל.

על מנת להקל על עצמנו את התהליך, חשוב לעבוד עם האנשים הנכונים. בין אם מדובר בחברה שמשווקת קרקעות חקלאיות להשקעה, ובין אם מדובר באנשי מקצוע בתחומים שונים אשר יכולים לעזור בשלבים שונים, החל מהשלב של ביצוע העסקה, שלב משפטי-פרוצדוראלי, ועד לשלבים מתקדמים יותר, בהם יש צורך להיעזר באנשי מקצוע שעוסקים בכל מה שקשור לתהליכי הבנייה עצמם.

 

כשבוחרים את האנשים הנכונים לביצוע העסקה ונעזרים בהם, אפשר לקבל נתונים מאומתים ולבצע תהליך קבלת החלטות בצורה נכונה. כמו שציינו בתחילת המאמר, מדובר על השקעה מאוד משמעותית מבחינה כלכלית, ולכן חשוב לבצע אותה עם האנשים הנכונים לאורך כל הדרך. רק כך אפשר לייצר השקעה חכמה ולא להפסיד כסף.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים